Meta Titel tips

De titel van je pagina, ook wel genoemd title tag, meta title of SEO titel is erg belangrijk voor Google en voor de bezoekers van je website. Een goede meta title kan er voor zorgen dat je positie in de zoekmachines stijgt.

Deze titel staat niet in de tekst van de website zelf, maar staat in de titelbalk van je browser. De titel word 1 op 1 overgenomen door Google.

Dit is het eerste stukje tekst in een webpagina die Google leest. Hij beoordeelt hiermee de betreffende webpagina. In de zoekresultaten wordt deze altijd blauw onderstreept met de gezochte woorden vet gedrukt.

Het is een korte zin die de belangrijkste zoekwoorden en relevante woorden uit een webpagina bevat.

Hoe schrijf je een goede meta title

  • Zorg dat de tekst met de zoekwoorden aansluit bij de tekst op de webpagina
  • Iedere webpagina moet een unieke titel hebben
  • De maximale lengte van de titel is 65 karakters (inclusief spaties)
  • De titel moet geschreven zijn voor de bezoekers en niet voor Google
  • Zet je merk of bedrijfsnaam achterin de titel, niet vooraan
  • Herhaal geen zoekwoorden in dezelfde titel, dit heeft geen nut
  • Gebruik karakters om de leesbaarheid te verbeteren als dat nodig is, zoals () * en |
  • Maak de tekst wervend, zodat deze uitnodigt om op te klikken, maak er een pakkende tekst van!